99% pozytywnych komentarzy na allegro to za mało

Należę do osób, które od czasu do czasu kupią coś na allegro. Ale z tego od czasu do czasu, na przestrzeni lat zrobiło się sporo transakcji. Dlatego dziś postanowiłam napisać o pewnej refleksji: dlaczego 99% pozytywnych komentarzy to dla mnie za mało. 

logo allegro aukcje internetowe sprzedaż w internecie serwis allegro

Mogłoby się wydawać, że każdy sprzedawca chce wyjść na jak większego profesjonalistę. Zbierać pozytywne komentarze od zadowolonych klientów i zwiększać swoją sprzedaż. Nic bardziej mylnego. Wielu jest takich, którzy manipulują opisem przedmiotu i zdjęciem, wysyłają buble, zwlekają z przesłaniem towaru, albo wysyłają inny od zamawianego. Zdaża się też, że sprzedawcy wystawiają na sprzedaż towar, którego nie mają aby po prostu obracać pieniędzmi klientów.

Gdy taki sprzedawca dostanie od niezadowolonego klienta negatywny komentarz, to też wystawia negatywny, w dodatku obrażający klienta. Stara się udowodnić, że klient się nie zna, nie przeczytał opisu towaru i jest konfliktowy. Zatem jeśli widzę, że sprzedający ma negatywne komentarze trzymam się od niego z daleka.

Powiecie, że to oczywiste?

Może i tak, ale… 

Sprzedawcy z mnóstwem negatywnych komentarzy dalej funkcjonują na allegro. Ponieważ dużo sprzedają, nawet mając kilkadziesiąt negatywnych komentarzy i kilkadziesiąt neutralnych (które często równie dobrze mogłyby być negatywne) mają sumaryczną ocenę sprzedaży w aż w 99% pozytywną. 

Pewien sklep ma ponad 50 negatywnych komentarzy, oraz prawie 70 komentarzy neutralnych, (które moim zdaniem równie dobrze mogłyby być negatywne). Mimo to, z powodu bardzo dużej sprzedaży ogólna ocena jest pozytywna.

Oczywiście tak wynika z czystej statystki, jednak dla mnie te kilkadziesiąt negatywnych komentarzy to kilkadziesiąt niezadowolonych osób. Rozumiem, że w działalności wysyłkowej mogą zdarzyć się błędy ale jeśli non stop są to problemy te same, a klienci którzy o nich piszą są nieuprzejmie traktowani to od razu wyczuwam celowe działanie.

Dlatego właśnie od takich sprzedawców trzymam się z daleka, ponieważ jako klient ufam innym klientom :)

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Twoje zdanie ma znaczenie! Zapraszam do dyskusji w komentarzach

41 komentarzy do "99% pozytywnych komentarzy na allegro to za mało"

Powiadom o
avatar

Sortuj komentarze::   od najnowszych | od najstarszych
Gabriela
Gość
Gabriela
17 styczeń 2015 22:27

Ja miałam kiedyś taką sytuację: zamówiłam w dość dużym sklepie bluzkę. Przyszła w innym rozmiarze i kolorze. Napisałam do nich że poproszę o wymianę, a dostałam odpowiedź że czego ja wymagam za taką cenę.
Fakt że bluzka była tania, ale jak coś zamawiam to chcę to dostać. Wystawiłam sprzedawcy komentarz neutralny bo jednak towar dostałam. On mi wystawił negatywny. Tak to niestety działa.

Iors
Gość
Iors
17 styczeń 2015 22:31

Odradzam sprzedawcę Bruxel. To właśnie tego typu sprzedawca.

Joanna Nowak
Gość
17 styczeń 2015 22:49

Zgadzam się z Tobą w 100%.
Kiedyś pewien sprzedawca przez 3 tygodnie po wpłacie nie odpisywał na maile i nie odbierał telefonu. Kiedy w końcu zgłosiłam sprawę do allegro musiałam czekać kolejny miesiąc na zwrot pieniędzy.
Kiedy w końcu odzyskałam pieniądze i wystawiłam komentarz negatywny sprzedawca napisał w komentarzu że jestem nienormalna,a potem jeszcze zadzwonił i mnie zwyzywał przez telefon. To było 3 lata temu ale niesmak mam do tej pory.

Melissa
Gość
Melissa
17 styczeń 2015 23:10

No tak, temat nieuczciwych sprzedawców na allegro jest chyba nieskończony. Np: sklepusa24 (inne konto SKLEPUSA24PL) to przykład sprzedawcy który nie zważając na to, co zamówiłaś wyśle Ci to co uważa za stosowne. I to po dłuuugim czasie oczekiwania.

Kate
Gość
Kate
18 styczeń 2015 00:03

Fajny wpis, ale nie poruszyłaś ważnej sprawy. Na allegro sprzedaję się dużo podróbek i mam wrażenie że allegro nic z tym nie robi.

Przed świętami jeszcze nie znałam Twojego bloga i kupiłam na allegro podróbkę balsamu eos. Dokładnie ten smak który porównywałaś eos Passion Fruit. Ponieważ był obrzydliwy i wręcz śmierdział zaczęłam szukać w sieci informacji o co chodzi, czy naturalne balsamy tak mają? I tak trafiłam do Ciebie.

Ten sprzedawca od którego kupiłam oczywiście utrzymuje że mam oryginał. zasłania się pozytywnymi komentarzami i nie chce oddać kasy. Rzeczywiście ma pozytywne komentarze, ale też wiele negatywów. Niektórzy piszą że sprzedaje podróbki. Szkoda że nie czytałam.

W każdym razie mimo tych komentarzy różnych osób sprzedawca dalej wystawia te same podróby na allegro.

W Polsce handel podróbkami jest przecież przestępstwem. Więc czemu allegro nie reaguje? Przez to nabierają się kolejne osoby.

trackback

[…] kolei pod moim wczorajszym poście na temat allegro (99% pozytywnych komentarzy na allegro to za mało), jedna z komentatorek napisała o sprawie podróbek na Allegro. Również mam wrażenie, że […]

mama
Gość
mama
10 lipiec 2015 16:44

Mnie najbardziej denerwuje, gdy nie wstawiają realnych zdjęć…A wtedy lepiej nie kupować kota w worku.

Mineai
Gość
Mineai
11 lipiec 2015 16:37

Szczerze powiedziawszy, te komentarze na Allegro to głupota. Zdarza się, że dany sprzedawca ma te 100 negatywów tylko przez jedną aukcję, zaś reszta rzeczy jest dobra. Jednak niesmak po kupnie pozostaje. Dlatego pochwalam feedback na aliexpress – osobne pole do komentarzy są przy każdej aukcji. Można dodać zdjęcie, sprzedający może spokojnie odpowiedzieć na każdą opinię. Sporo zamawiam zza granicy, życie studenckie zmusza do oszczędności 😀 Dlatego cenię sobie opinie innych. Na allegro ograniczam się jedynie do kosmetyków, a nawet kupno fluidu staje się katorgą, gdy sprzedawca wystawia dany kosmetyków, chociaż go nie ma na magazynie.

Anusia
Gość
Anusia
3 sierpień 2015 23:14

Jeżeli ma 100 negatywów to już nie warto skupiać się nad kimś takim… Ja sprawdzam komentarze i wystawiam. Smuci mnie tylko fakt że za negatywny zasłużony komentarz też dostaje się negatywa ;/

Xavier
Gość
Xavier
3 sierpień 2015 23:16

Osobiście dużo sprzedaje na allegro, i wiem jak ważne są poztywne komentarze. Co ważniesze, ważne jest by mieć 100% pozytywów lub pozytywów i neutralnych. Kilka negatywnych komentarzy naprawdę może spowodować duży spadek ruchu na aukcji. Chociaż przy naprawdę ogromnych sprzedażach nie da się tego uniknąć bo nawet kupujący wiele rzeczy wymyślają. Poprawiło się to po weryfikacji kont i gdy tyle dzieci już nie może zakładać kont ale i tak się zdarza.

misia
Gość
misia
5 sierpień 2015 20:06

Osobiście kupuję od czasu do czasu na allegro i tylko raz zdarzyła mi się wpadka. Niestety nie smak pozostał i teraz omijam tego sprzedawcę z daleka.

Janek
Gość
24 sierpień 2015 22:14

Bardzo powszechnym zjawiskiem stał się ostatnio tzw.dropshipping sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta.Nie mam powodu posądzać wszystkich pośredników o niecne zamiary, ale faktem jest, że większość zamówionych produktów z wysyłką z Chin okazuje się być nic nie wartymi podróbkami.Jak widać sprzedawcom,którzy oferują taką formę sprzedaży za bardzo nie ufam.

Allegrowiczka
Gość
Allegrowiczka
9 wrzesień 2015 14:11

Jeśli chodzi o nieuczciwych sprzedawców na allegro… Sklep multidrogeria.pl, który na allegro sprzedaje pod nazwą multidrogeria_pl

Ja właśnie tam kupiłam i bardzo żałuję! Nie otrzymałam towaru. Od razu zrobiłam przelew przez PayU:( i od tej pory cisza! Ze sprzedawcą nie ma żadnego kontaktu. Nikt nie odbiera telefonów chociaż na stronie podają 2 numery. Nie odpowiadają również na maile. Nie wiem co mam zrobić, wygląda na to że straciłam pieniądze :(

WJoy
Gość
WJoy
16 wrzesień 2015 21:37

Również patrzę na ilość pozytywnych komentarzy ale także na pozostałe oceny. Wszystko zależy ile jest tych negatywnych komentarzy na tle całości. Wiadomo, że jak się często powtarzają nieprzychylne opinie to nic u takiej osoby nie kupię

bombartyzed OOO
Gość
10 listopad 2015 14:56

Oj zdarzają się tacy sprzedawcy, że ciężko w to uwierzyć, że naprawdę piszą takie komentarze. Przed zakupem zawsze sprawdzam na komentarze i nawet przy małej ilości negatywnych komentarzy staram się znaleźć innego sprzedawcę.

Taddek
Gość
20 listopad 2015 04:59

Kupuje. troche na Allegro i to z różnym stopniem zadowolenia. Wystawiam dobre opinie ale one się nie ukazują mimo przyjęcia tych opini. Dlaczego? Nie widzę celu ich wystawiania skoro są niewidoczne dla innych.

Maciek
Gość
5 maj 2016 11:42

Widać, że osoba któa dodała ten post nie ma zielonego pojęcia o tym jak wygląda sprzedaż na allegor a nazywajac się klientem zamawia 5 przedmiotów rocznie po przez allegro. Częstym powodem komentarzy jest to że klient nie czyta opisu bo uważa się za świętą krowę, dochodzi do pomyłek. A wieć jeżeli ktoś ma te 50 negatywów i 70 neutrali a 44 tyś pozytywów to co 300 osoba jst niezadowolona co nie musi znaczyć, że sprzedawca zrobił coś źle… Odradzam takich klientów lepeij nie mieć żadnego niż takiego jak pisze ten post.

Madzia
Gość
Madzia
5 maj 2016 13:54

Jest jeszcze jeden problem o którym nie wspomniałaś – celowe zawyżanie kosztów przesyłki żeby cena za produkt była mniejsza i żeby allegro nie pobierało wyższej prowizji – w skali 10 przedmiotów to jest nie za wiele ale gdy ktoś prowadzi sklep internetowy to oszczędza na tej prowizji nawet kilkaset złotych (może nawet kilka tysięcy) w skal miesiąca.

Majk
Gość
Majk
17 maj 2017 21:54

Bardzo dobry wpis. Popieram nie w 99 a w 100% 😉 Również korzystam od lat z allegro, kupuję i sprzedaję. Uczciwość to dla mnie rzecz najważniejsza. Zdarza się że ktoś ma negatywa niezasłużenie, jeśli jednak sprzedawca ma 1000 komentarzy a w tym kilkadziesiąt negatywów to już nic u niego nie kupię, nawet jeśli ma te 99%

Kori
Gość
Kori
27 maj 2017 14:20

Też kilka razy już nacięłam się na bubel, dlatego teraz staram się po prostu unikać kupna czegokolwiek na allegro.

Ewka
Gość
Ewka
29 maj 2017 15:00

Dla mnie sprzedaż na allegro już dawno przestałą mieć sens. Nie dość, że na towar długo się czeka, to jeszcze czasem dostajemy kota w worku…

Ola
Gość
Ola
8 czerwiec 2017 19:44

Ostatnio właśnie dokonałam zakupu na jednej aukcji i do tej pory czekam na przesyłkę. A tak strasznie zależało mi na czasie. Mimo, że jest 99% pozytywów, to jednak to nie działa.

Ada
Gość
Ada
23 czerwiec 2017 20:56

Niestety coraz częściej spotykam się z sytuacją, w której ktoś mnie robi w konia. Już teraz nie czytam komentarzy, tylko po prostu unikam allegro.

Urszula
Gość
Urszula
10 wrzesień 2017 09:54

Niestety muszę Was gorzko rozczarować, nigdy nie zweryfikujecie nikogo po monopoliści mają programy do nabijania pozytywnych komentarzy, a sprzedajacy często na wzajemnie próbują się wyeliminować. Monopolista zawsze wygra, no spójrzcie na oficjalne sklepy tego portalu, tysiące negatywnych komentarzy i znaczek „super sprzedawca” a poczytajcie treść tych komentarzy….oszustwa na tysiące zł. licznie…

Angrywaldeuszek
Gość
21 marzec 2020 10:18

Zgadzam się w 100%! Czasem te kilka negatywów, mimo statystycznych 99% robi różnicę w obsłudze i jakości…

wpDiscuz
  • AKTUALNIE NAJPOPULARNIEJSZE WPISY JulioBlog.pl: