Sklepy internetowe pod lupą

Nowy Rok to okazja podsumowań. Dziś naszły mnie refleksje na temat zakupów.

W roku 2017 więcej rzeczy kupiłam przez internet niż w sklepach stacjonarnych. Wszystko dlatego, że dla mnie kupowanie online jest lepsze praktycznie pod każdym względem:

  • Wygodniej wykonać kilka kliknięć niż jechać do galerii handlowej.
  • Ogromny wybór praktycznie wszystkiego.
  • Zakupy z dostawą kurierem są najczęściej tańsze niż dana rzecz w sklepie stacjonarnym.
  • Zwroty towarów zamówionych przez internet są gwarantowane przez prawo.

Kupując w sklepach stacjonarnych zwrot zależy od polityki sklepu. Często sprowadza się do wystawienia karty rabatowej, o czym kiedyś pisałam i wiem z komentarzy że też tego nie lubicie.

Ja jestem zwolenniczką zamawiania przez internet praktycznie wszystkiego. Właściwie to 95% rzeczy, które pokazuję na JulioBlogu została zamówiona online :)

zakupy-online-kupowanie-przez-internet-zamówienia-w-sklepach-internetowych-JulioBlog.pl-blog-Julii-opinie-recenzje-sklepów-online-opinie-o-e-sklepach-robienie-zakupów-w-Internecie

Jeśli mowa o zakupach przez internet, to myślicie pewnie – allegro. Ostatnio jednak coraz mniej kupuję na aukcjach. Podobną tendencję obserwuję też w swoim otoczeniu. Powodów jest wiele. Osobiście mam wrażenie, że na allegro jest coraz mniejszy wybór, ceny są coraz wyższe, a nowy interfejs niewygodny. Istotną kwestią jest też system komentarzy. Obecnie na allegro unieważnienie komentarza całkowicie kasuje go z konta. Czyli wygląda to tak, jakby komentarza nigdy nie było. Mówiąc szczerze mam co do tego mieszane uczucia, ale może to też kwestia przyzwyczajenia.

Wracając do zakupów w sklepach internetowych…

Jest ich coraz więcej i mają coraz lepsze oferty. Mam na myśli nie tylko konkurencyjne ceny, to że są otwarte non stop, a kurier dostarcza towar błyskawicznie. To dzięki sklepom internetowym mamy dostęp do marek, które do tej pory można było kupić tylko za granicą. Jeśli dodać do tego sklepy na całym świecie realizujące wysyłkę do Polski, to asortyment online jest praktycznie nieograniczony.

Jedyny problem w kupowaniu przez internet to korzystanie ze sklepów godnych zaufania. Nie mówię tutaj o skrajnych przypadkach, że zapłaciliście za towar, który nigdy nie dotarł, więc zamiast radości z zakupów macie tylko problemy. Chodzi mi o terminową dostawę, zgodność z opisem, bezpieczne zapakowanie paczki. Po prostu – dotrzymywanie obietnic. 

W zeszłym roku zdarzyła mi się sytuacja, w której kupowałam drogą zabawkę. Zgodnie z informacją w sklepie do zakupu był fajny prezent. Niestety – nie było go w paczce. Rozumiem pomyłkę przy pakowaniu, więc skontaktowałam się ze sklepem. Niestety ich telefon milczał, a mail pozostał bez odpowiedzi… Na allegro wystawiłabym pewnie komentarz. Ze sklepem sprawa wygląda inaczej, bo gdzie zgłosić rozczarowanie? Co śmieszniejsze, akurat ten sklep ma możliwość napisania recenzji! Pewnie się domyślacie, że dlatego początkowo wzbudził moje zaufanie. Szkoda tylko, że akceptowane są jedynie te pozytywne opinie…

Dlatego, aby zaufać sklepowi w sieci nie wystarczy mi to, że sam o sobie pisze pozytywnie. Potrzebna jest zewnętrzna ocena. 

Na szczęście są portale gromadzące opinie klientów o sklepach internetowych! 

kupowanie-przez-internet-zakupy-online-sklepy-internetowe-esklepy-kupowanie-w-sieci-JulioBlog.pl-blog-Julii-recenzje-opinie-dotyczące-sklepów-internetowych-polecane-sklepy-oceny-opinie

Przykładowo, po zalogowaniu na stronie online-reviews.pl mogę opisać swoje doświadczenia zakupowe w dowolnym sklepie online. Opinie użytkowników pomagają innym w podjęciu decyzji o zakupie. Rozważając zakupy online mogę sprawdzić komentarze innych klientów i chętnie to robię. Co ważne – mogę mieć pewność, że są to niezależne opinie. 

Chodzi o prawdziwe opinie o sklepie. Recenzje sklepów mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Mam wrażenie, że to właśnie negatywne recenzje wpływają na wiarygodność usług. Zerknijcie choćby na mój artykuł dotyczący zwrotów na Zalando: Jak działa w praktyce zwrot na Zalando? Zebrał ponad 80 Waszych komentarzy! Pomimo swoich zakupoholicznych tendencji nie jestem w stanie omówić każdego sklepu internetowego :-) A strona online-reviews.pl jest niezależnym miejscem, w którym można podzielić się opinią, która pomoże innym w podjęciu decyzji o zakupie.

opinie-o-sklepach-internetowych-recenzje-sklepów-internetowych-ocena-zakupów-online-oceny-e-sklepów-recenzja-sklepu-internetowego-kupowanie-przez-internet-zakupy-w-internecie-feedback

Na stronie online-reviews.pl jest możliwość komunikacji z serwisem i innymi kupującymi. Macie zarówno możliwość dodawania opinii, jak i zadawania pytań. Przed zakupami możecie się dowiedzieć czy np: zdjęcia towaru jakie pokazuje sklep odpowiadają rzeczywistości. Albo czy wysyłka rzeczywiście jest realizowana tak szybko jak sklep obiecuje.

Odpowiedzi mogą udzielać inni klienci zalogowani w serwisie, ale również przedstawiciele sklepów. Uważam to za dobrą opcję. Dodatkową presja by nie „zapomnieć” o niewygodnym pytaniu klienta nie zaszkodzi :)

Myślę że warto wyrażać swoje opinie o sklepach internetowych. Platformy do oceniania są do tego znakomitym miejscem. Im więcej będzie niezależnych opinii osób robiących zakupy w sieci, tym lepsza będzie jakość usług. No i zadowolenie nas – klientów :) Dlatego polecam. Sama również napiszę kilka opinii.

Dajcie znać czy też chętnie oceniacie sklepy internetowe i jakie macie doświadczenia.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Twoje zdanie ma znaczenie! Zapraszam do dyskusji w komentarzach

24 komentarzy do "Sklepy internetowe pod lupą"

Powiadom o
avatar

Sortuj komentarze::   od najnowszych | od najstarszych
Sylwia
Gość
Sylwia
12 styczeń 2018 13:02

Ja to jednak wolę kupować w sklepach które dobrze znam. Czasem kupuję w sklepach które mi ktoś poleca, ale raczej trzymam się sprawdzonych. Niemniej uważam że takie strony z mogą być przydatne :-)

Magda
Gość
Magda
12 styczeń 2018 15:12

Zgadzam się z Tobą Julio. Ja zanim coś zamówię to zawsze czytam komentarze. Tyczy się to sklepów i sprzedawców na Allegro.

Madzia
Gość
Madzia
12 styczeń 2018 19:52

Jeśli o mnie chodzi to kupuję w sklepach które są polecane na blogach. Z Twojego polecenia zrobiłam zamówienie z Fitoteka i jestem zadowolona :-) Nie chciało by mi się czytać tysiąca komentarzy. Poza tym ufam Twoim rekomendacjom :-)

Ivv
Gość
Ivv
12 styczeń 2018 21:57

Ja to raczej na odwrót. Tylko Allegro 😀

Ola
Gość
Ola
13 styczeń 2018 12:33

Nie słyszałam o tej stronie. Pomysł jest fajny tylko na razie mają malutko komentarzy…

Paulina
Gość
Paulina
15 styczeń 2018 19:46

jakos musza zaczac 😉 jak nikt nie bedzie komentowal to nie bedzie komentarzy. Ale przynajmniej widac ze nie „kupuja” albo sami nie wystawiaja jak to czesto bywa

Emilia
Gość
Emilia
14 styczeń 2018 21:18

Ja rowniez czytam komentarze na forach itp takze mysle ze strony tego typu sa super. Maja malo komentarzy ale mam nadzieje ze sie to zmieni :) ja dodalam sama kilka i jest super prosto i anonimowo zobaczymy a poki co informuje sie na kilku stronach, albo z polecen znajomych :)

Joanna Nowak
Gość
Joanna Nowak
15 styczeń 2018 20:28

Mnie się zdarzyło kiedyś napisać opinie na portalu Opineo. Była długa i delikatnie mówiąc negatywna. To był mój ostatni pomysł przed zgłoszeniem sprawy na policję. Na szczęście pomogła. Sklep mnie przeprosił i odzyskałam pieniądze. Od tej pory unikam kupowania drogich rzeczy przez Internet.

Madziakowo blogspot com
Gość
18 styczeń 2018 22:55

Niepolecam Hm online masakra jakaś czekam za zwrotem pieniędzy już któryś dzień i ciagle maja jakiś błąd techniczny który próbują rozwiązać przynajmniej tak na infolinii usłyszałam. Żeby jeszcze o własne pieniądze ze zwrotu trzeba się było upominać. To jyz wole zare idę do sklepu zwracam i koniec sprawy

Katia
Gość
Katia
20 styczeń 2018 20:22

Byłam właśnie na tej stronie. Pomysł spoko no tylko nie ma sklepu który chciałabym ocenić. Nie wiem czy jakoś da się dopisać czy jak. Bez sensu trochę bo nic nie napisałam w końcu. No nic może innym razem.
Pozdrowienia

Renata z Online-Reviews.io
Gość
22 styczeń 2018 15:53
Witam serdecznie, na początku chciałabym podziękować Julii na wspaniale ujęte zagadnienie i pokazanie nam jako firmie zajmującej się tą dziedziną na czym zależy użytkownikom. Chciałabym rownież podziękować innym osobom uczetniczącym w dyskusji – wasz Feedback i wasze doświadczenia są dla nas najważniejsze i na ich podstawie jesteśmy w stanie zbudować takie rozwiązanie, które będzie się dopasowywało do waszych potrzeb. Chciałabym również odpowiedzieć na dwa wątki z powyższych komentarzy. @Ola – cieszy nas Twoja czujność, Faktycznie nie mamy jeszcze bardzo dużej ilości komentarzy. Jest na to bardzo łatwa odpowiedź: ruszamy od zera, nie kupujemy komentarzy i nie opąacamy studentów itp żeby oddawali fałszywe opinie, abyśmy w krótkim czasie dostali masakrycznie dużo opinii. Rośniemy i rozwijamy się z wami. Im więcej osób będzie korzystało z naszej platformy tym więcej komentarzy będzie można przeczytać. Bardzo ważne jest tu do wspomnienia, że ŻADNE negatywne komentarze nie będą uwówane i po zatwierdzeniu ich przez maila od razu ukarzą się na stronie. W ten sposób gwarantujemy, że są to faktyczne opinie bez ingerencji sprzedawcy. @Katia – dziękujemy za Feedback! Faktycznie brakuje informacji co zrobić w takim razie. Jeżeli nie znajdziecie sklepu, który chcielibyści ocenić, proszę o bezpośredniego maila z taką informacją na info@online-reviews.io zostanie od od… Czytaj więcej »
Katia
Gość
Katia
24 styczeń 2018 14:50

Mi chodziło o sklep Adidasa. Mają dużo promocji i wyprzedaży. Zawsze jest wybór większej ilości rzeczy niż w sklepach. Często tam zamawiam bo warto :-) Teraz sobie kupiłam legginsy do ćwiczeń i są rewelacja :-)
Pozdrowienia

Renata z Online-Reviews.io
Gość
24 styczeń 2018 16:34

Masz racje! Legginsy Adidasa sa rewelacyjne.
Tutaj znajdziesz link do strony o gdzie mozesz ocenic swoje zakupy :)

https://online-reviews.pl/opinie/adidas.pl

Jezeli znajdziecie jeszcze jakis sklep badz jakiegos uslugodawce, ktorego wam brakuje dajcie znac na adres: renata@online-reviews.io badz info@online-reviews.io a na pewno sie tym zajmiemy :)

wpDiscuz
  • AKTUALNIE NAJPOPULARNIEJSZE WPISY JulioBlog.pl: