Reklamacja dostawy z IKEA – jak przebiegła?

Pomyślałam że taki wpis może zainteresować wiele osób, więc jest. Opis przebiegu mojej reklamacji dostawy mebli z IKEA.

Na początek kilka kwestii technicznych. Podczas zakupów dowiedziałam się, że najbliższy termin dostawy jest prawie za 2 tygodnie i od razu go zarezerwowałam. Koszt dostawy do domu Ikea wyceniła na 300zł. Tydzień po dostawie miałam zamówiony montaż.

DOSTAWA NIE DOTARŁA

Transport z Ikea ma dotrzeć w ciągu dnia w jednym z przedziałów czasowych – co cztery godziny. Między 12.00 a 16.00 w umówionym terminie czekałam więc w domu na dostawę. Czas mijał i nie było ich widać. Zaczęłam się niepokoić.

I wtedy dostałam SMS’a, że… Dostawa będzie JUTRO! Nie dziś, tylko jutro. W dodatku w ustalonym przez firmę RHENUS przedziale godzinowym. W SMS nikt nie pytał czy właściwie mi to odpowiada…

reklamacja-IKEA-zgłodzenie-reklamacyjne-Ikea-jak-złożyć-reklamację-blog-historia-reklamacji-co-z-reklamacjami-w-Ikei-ikea-IKEA-blog-Julii-JulioBlog.pl-opis-procesu-reklamacyjnego-w-IKEA

ZGŁOSZENIE REKLAMACJA IKEA

Jeszcze tego dnia zadzwoniłam na infolinię IKEA (tzw. DOMOLINIĘ IKEA) złożyć reklamację przez telefon. Nie odpowiadało mi po pierwsze i najważniejsze to, że dostawa nie dotarła w ustalonym terminie, ale również to że nikt nie zadzwonił umówić nowej daty, tylko została mi z góry narzucona. Uprzejma pani przyjęła zgłoszenie i poinformowała, że czas na jego rozpatrzenie to maksymalnie 2 tygodnie. Chwilę później dostałam potwierdzenie mailem z numerem reklamacji.

DRUGIEGO DNIA DOSTAWA RÓWNIEŻ NIE DOTARŁA

Tym razem zadzwoniłam na infolinię Ikea dowiedzieć się o co chodzi. Rozmawiałam z panem, który mnie przeprosił i obiecał oddzwonić z wyjaśnieniem. Dowiedziałam się że zamówienie jest kompletowane w magazynie centralnym IKEA. Ustaliliśmy też nowy termin dostawy. Chyba do trzech razy sztuka 😉

DOSTAWA DOTARŁA ZA TRZECIM RAZEM

W umówionym trzecim terminie transport dotarł punktualnie. Panowie zadzwonili że już jadą, rozładowali zakupy i wszystko się zgadzało :) Całe szczęście, bo ustalony termin montażu zbliżał się wielkimi krokami!

WYNIKI REKLAMACJI

Po 20 dniach od zgłoszenia reklamacji (maksymalnie miało być 14) zadzwoniła do  mnie Pani informując, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

IKEA proponuje mi zwrot części kosztów dostawy w wysokości 200 złotych. Zgodziłam się na tę opcję bez marudzenia. Mogłam wybrać czy zwrot chcę dostać na konto bankowe czy w formie karty podarunkowej IKEA. Wybrałam drugie rozwiązanie bo i tak planowałam kolejne zakupy. Dosłownie po chwili dostałam SMS z danymi potrzebnymi do odbioru bonu w sklepie IKEA.

Jak widzicie historia dostawy z Ikea zaczęła się i zakończyła SMS’em 😉 Ikea rozpatrzyła reklamację na moją korzyść, z czego byłam zadowolona. Fakt, że wszystko kosztowało trochę czasu i nerwów, ale generalnie jestem zadowolona.

Dajcie znać czy mieliście do czynienia z reklamacjami w IKEA, bo muszę przyznać że mnie (poza wymianą jeszcze nieskręconego biurka) zdarzyła się ona po raz pierwszy.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Twoje zdanie ma znaczenie! Zapraszam do dyskusji w komentarzach

17 komentarzy do "Reklamacja dostawy z IKEA – jak przebiegła?"

Powiadom o
avatar

Sortuj komentarze::   od najnowszych | od najstarszych
Kuba
Gość
Kuba
2 listopad 2019 23:39

300zł za dostawę??? Na stronie Ikea pisze że 50zł…

Karolina
Gość
Karolina
3 listopad 2019 09:07

Uwielbiam IKEA 😀 I zawsze wszystko przebiegało OK :)

Aga
Gość
Aga
25 lipiec 2022 23:33

Ikea to jakiś żart, mają klienta w d… Już nic tam nie kupię

Zuzka
Gość
Zuzka
3 listopad 2019 20:47

Mnie jeszcze nigdy nie zdarzyło się reklamować niczego z Ikea. Za to VENEZIA ostatnio odrzuciła 2 razy moją reklamację więc jestem na nich wkurzona!

Aleksandra
Gość
Aleksandra
9 listopad 2019 21:48

Bardzo przydatny artykuł. Przeczytanie go zajęło mi mniej czasu niż dodzwonienie się na domolonię Ikei 😂

Marek
Gość
Marek
12 listopad 2020 08:58

Dostawy z Ikea i rozpatrywanie reklamacji masakra. Od 2 listopada oczekujemy kompletna dostawę mebli kuchennych. Pani już na 3.11 chciała umawiać montaż a tu do dzisiaj tj 11.11 nie ma wszystkich mebli. Na infolinii nic nie wiedzą tylko wskazują kolejne mętne informacje ze dostawa kompletowana, albo w drodze albo np że się odbywa. Na stronie reklamacji pojawia się informacja przygotowywanie zamówienia dostawa 9.11. Masakra. Nawet nikt nie zadzwonił i mię poinformował o trudnościach. Dzisiaj przyjechała ekipa do montażu, pomimo że wczoraj zadzwoniłem i poinformowałem ze nie mamy wszystkich szafek. Podzwonili i powiedzieli ze trzeba całą procedurę reklamacyjna oraz umawiania montażu rozpocząć na nowo. Kto ma cierpliwosc niech wytrwa. Zobaczymy jak długo to potrwa. Do usłyszenia.

Damian
Gość
Damian
23 grudzień 2020 17:52

Fuszerka, wydaje mi sie ze to celowe działanie firmy, w okresie „trudnym” pseudodostawa ma dotrzec dnia x ale tak naprawdę dotrze w ciagu 2-3 tygodnii ktore zapewne zawarte sa w regulaminie, ciagle dzwonienie na infolinie, ciagle przekladanie terminu dostawy, z firma kurierska „brak kontaktu” co podaje pracownik infolinii, z 14 przełożono mi dostawe na 23, z 23 na 28, a rownolegle ciagle przekladanie montera, bo w dostawie na dotrzec rama sofy wiec nie ma po co montera przyprowadzac jak części mebla brakuje… Fuszerka okropna, zastawiony pudlami jestem w malej kawalerce … A wszystkk to za wlasne pieniadze!

Beata
Gość
Beata
30 grudzień 2020 21:36

5 grudnia złożona reklamacja. Dzisiaj jest 30. Odpowiedź miala być po 14 dniach. Nie odpowiadają na zadne zapytania

Gaga
Gość
Gaga
8 styczeń 2021 23:04

Nie zamawiajcie z dostawą. Ikea nie radzi do ie podzlecadostawy adosyaw y ikei to jacyś ie do końca normalni ludzie. Jeśli chcecie uniknąć nieprzyjemności to unikajcie z daleka dostaw ów ikei.

Kazik
Gość
Kazik
12 styczeń 2021 21:09

Podobnie u mnie. Złożyłem reklamację 10 grudnia o do dziś nie ma odzewu (12 stycznia)

Krystyna
Gość
Krystyna
20 kwiecień 2021 19:28
6.02. 2021 r. zamówiłam w Ikea blat na wymiar . Poinformowano mnie, że czas oczekiwania wynosi zazwyczaj 6 tygodni, ze względu na Covid może wydłużyć się do 8 tygodni. Zapłaciłam za blat i zgodziłam się czekać do 8 tygodni. Niestety na moje nieszczęście. 2.04 minęło 8 tygodni i blat do mnie nie dotarł (dodam, ze zamówiłam z usługą transportu i wniesienia).Codziennie dzwonię na infolinię Ikea i do 8.04 nikt nie potrafił mi odpowiedzieć gdzie znajduje się mój zamówiony blat. 9.04 dowiedziałam się, że 30.03 blat dotarł do Polski. Od tego dnia próbuję poprzez infolinię ustalić kiedy blat dotrze do mnie, ale jest to niestety zderzenie ze ścianą. Konsultanci mimo, że są bardzo grzeczni i mili to nie są w stanie udzielić mi odpowiedzi na zadawane przeze mnie pytanie. Od piątku 2.04 wykonałam już co najmniej 20 telefonów z prośbą o informację o produkcie. Niestety nikt nie wie gdzie jest mój zamówiony blat.( w czasach, kiedy każdy produkt przed wysyłką jest rejestrowany). Żądam kontaktu ze mną, od czasu upłynięcia terminu realizacji zamówienia tj. od 2.04, ale nikt nie raczył zadzwonić do mnie żeby przekazać informację co się dzieje z zamówionym przeze mnie produktem. Tak wygląda dbałość o klienta w wykonaniu Ikea… Czytaj więcej »
Mariola
Gość
Mariola
14 lipiec 2021 10:12

Absolutnie nie polecam dostaw z Ikea ani jakichkolwiek usług z tego sklepu.

wpDiscuz
  • AKTUALNIE NAJPOPULARNIEJSZE WPISY JulioBlog.pl: